Med Møller på laget skal Bildusjen bli ledende innen bilvask

Hva skjer når LaserWash slår seg sammen med Nord-Europas største bilkonsern?

Siden 1936 har Møller Bil vært en sentral aktør innen kjøp og salg av bil. I 2017 endret familiekonsernet navn til Møller Mobility Group, og utvidet samtidig tilbudet sitt rundt moderne mobilitetstjenester. Bilhold handler nemlig ikke kun om kjøp og salg av bil, det handler også om bilpleie.

– Strategien til Møller handler jo mye om å bli best på det vi driver med i dag, men også om å innovere og videreutvikle selskapet. Og noe av det handler jo om å utvide tjenestetilbudet ved å utvikle et helt økosystem av tjenester, for å være en ledende aktør innen mobilitet, sier Tommy Haltbrekken, direktør for nye bilholdstjenester i Møller Mobility Group.

Medeier og partner

Som en del av denne visjonen har de utviklet Møller Mobility Services, et forretningsområde som har som mål å investere i tjenester som kan bidra til å skape dette økosystemet.

– Vi ønsket å ha dette som en egen avdeling hvor vi kan rendyrke satsningen på de ulike tjenesteområdene, hvor vi ikke nødvendigvis trenger å eie alt selv, men heller være medeiere og partnere. Fordi det vil kunne gi best utvikling og mest verdiskapning for kundene, sier Tommy.

Innad i denne satsningen ligger blant annet bildelingstjenesten Hyre, Mitt Dekkhotell og nå: Bildusjen.

– Det børsteløse konseptet traff oss med en gang – det var både enkelt å bruke, effektivt og ga gode vaskeresultater. At en bilvask uten børster kunne levere så gode vaskeresultater på noen få minutter var virkelig imponerende. Også har det jo vært et selskap som har bygget seg opp gradvis over tid og vist til veldig gode resultater. Så da kom vi jo egentlig tidlig frem til at LaserWash var den mest spennende aktøren vi så på, sier Haltbrekken.

Hva nå?
Så hva skjer egentlig når Nord-Europas største bilkonsern går inn i partnerskap med en av Norges første børsteløse bilvaskkjeder?

– Vi har en visjon om å bli en ledende bilvaskaktør i Norge, sier Haltbrekken.

Første steg på veien dit, var å bygge en helhetlig merkevare og gjøre kundeopplevelsen enda bedre. Dermed fikk LaserWash nytt navn – Bildusjen, og snart kan du også se de eksisterende vaskehallene i ny drakt. I tillegg kommer det flere nye vaskehaller rundt om i landet – selvfølgelig i den samme innpakningen.

Og selve bilvasken? Den er den samme effektive, rimelige og skånsomme bilvasken LaserWash alltid har hatt. Selvfølgelig børsteløs, og selvfølgelig uten fare for riper.

Previous
Previous

Visste du at du kan bli bedriftskunde hos Bildusjen?

Next
Next

Hvilket vaskeprogram skal jeg velge?